Oceania Marina viert 15 jaar dienst bij Oceania Cruises
De Oceania Marina heeft onlangs haar 15-jarig jubileum gevierd. Het schip werd begin 2011 in gebruik genomen door Oceania Cruises.
De doop van het schip vond plaats op 5 februari 2011 in PortMiami tijdens een speciale ceremonie. Presentatrice Mary Hart trad daarbij op als doopmoeder.
De Oceania Marina werd gebouwd op de scheepswerf van Fincantieri in Italië en biedt plaats aan ongeveer 1.252 passagiers. Het schip was destijds het eerste nieuwbouwproject dat speciaal voor de rederij werd besteld.
Tijdens het eerste seizoen voer het schip naar bestemmingen in Noord-Amerika, het Caribisch gebied, het Panamakanaal en Europa.
De eerste cruise begon op 8 februari 2011, met een reis van Miami naar de westkust van de Verenigde Staten via het Panamakanaal.
Na terugkeer naar Florida werden cruises in het Caribisch gebied aangeboden, waarna het schip werd verplaatst naar het noordoosten van de Verenigde Staten en vervolgens naar Europa.
In haar eerste zomerseizoen voer de Oceania Marina naar verschillende bestemmingen in de Middellandse Zee.
In de jaren daarna is het schip meerdere keren vernieuwd. In 2024 onderging de Oceania Marina een grote modernisering.
Bij deze renovatie werden onder meer nieuwe restaurants toegevoegd, zoals Aquamar Kitchen en een openluchtpizzeria. Ook de openbare ruimtes en hutten kregen een update.
De Oceania Marina maakt zich nu op voor een nieuw seizoen in het westelijke deel van de Middellandse Zee in het voorjaar.
In mei vertrekt het schip richting Noord-Europa voor een reeks cruises met vertrek vanuit onder andere Southampton, Kopenhagen en Reykjavik.
In december keert de Oceania Marina terug naar Miami, waar het schip cruises van zeven tot twaalf nachten zal aanbieden naar het Caribisch gebied en het Panamakanaal.







Reactie